From: Marko Gronroos <magi AT iki PISTE fi>
Newsgroups: sfnet.keskustelu.rajatieteet
Subject: Re: Aika?
Date: 24 Oct 1997 16:06:49 +0300

"Kalevi Riikonen" <starinfo AT dlc PISTE fi> writes:
> Jos ihmiskehon tietoisuuden muotti olisi yksinomaan DNA-molekyyleissä, niin
> miksi lihasten, suoliston, sisäelinten ja muiden kehoomme rakenteellisesti
> kuuluvien osien anatominen ja fysiologinen toiminta pysyy niin hyvin
> itsenäisenä.
>
> Siis, kehostamme ei ole muodostunut tasaisempaa massaa, jossa solut
> olisivat jotakuinkin samanlaisia.

Öö... Lue vaikka jokin perusoppikirja
yksilönkehityksestä. (Esim. Walbot, 1987, Developmental Biology, tms.)

> Kehossa näyttää olevan oma osuutensa DNA-molekyylien, geenien ja
> kromosomien tilatasollisella (jokaisella vastaavan tasoinen keskinäinen
> biologinen informaatio- ja energiaviestintä) tajunnalla.

Tuntemattomia käsitteitä nuo "kromosomien tilatasollinen tajunta",
"energiaviestintä", jne. Voisitko kertoa tästä teoriasta tarkemmin?

-- Genetic algorithm researchers do it with the fittest individuals --
----

From: Marko Gronroos <magi AT iki PISTE fi>
Newsgroups: sfnet.keskustelu.rajatieteet
Date: 27 Oct 1997 22:36:09 +0200

> Suositeltavia luettavia kohtia "ei virallistetun" tieteen ulkopuolella on
> esim.
> URANTIA-kirja. Tästä etenkin luvut 41 ja 42 kokonaisuudessaan.

Suosittelin moista kirjaa koska havaitsin kirjoituksissasi pienoista
tietämättömyyttä Tieteen Sanasta kehitysbiologian
alueella. Yksilönkehitys on pääpiirteiltään yhtä mystinen kuin
Maapallon perusgeometria (joka on muuten pallomainen). On tietysti
kiva kuulla "jänniä vaihtoehtoisia ajatuksia", mutten välttämättä
niistä tonnia maksaisi (Urantia maksanee jotain semmoista), tai edes
hukkaisi aikaa minuuttia kauempaa (niitä kun kuka hyvänsä Lapinlahden
idiootti voi generoida kymmenen minuutissa).
      Mytologian harrastajana Urantia minua toki kiinnostaa. Ehkä joskus
hankin jahka on ylimääräistä varallisuutta.

> Nämä eivät
> ole sidoksissa nyt yleisesti vallitsevaan TIEDEUSKONTOON, eikä sen
> saavuttamaan ehdottomuuteen absoluuttisesta tietototuudesta.

Mitä on "ehdottomuus absoluuttisesta tietototuudesta", siis ihan
suomenkielen kieliopin kannalta? Jos nyt ymmärsin lauseen oikein,
niin: tiede ei ole ehdotonta (ehkä nyt matematiikkaa lukuunottamatta),
eikä se tee väitteitä absoluuttisesta totuudesta, tms.
      Uskon asioitahan lähes kaikki asiat tässä maailmassa taitavat olla
(Tiede sanoo näin, en vain minä). Voihan joku suhtautua Tieteeseenkin
uskontona, mutta ei siitä Tiedettä voi syyttää jos niin tapahtuu. Olen
monasti keskustellut tästä asiasta istuessani Tieteen kanssa
lounaalla. (Anteeksi, minua vain masentaa tämä suhtautuminen
tieteeseen jonain yksinkertaisena, lähes persoonamaisena klönttinä).

From: Marko Gronroos <magi AT iki PISTE fi>
Newsgroups: sfnet.keskustelu.rajatieteet
Date: 28 Oct 1997 00:25:49 +0200

Kuten? Ymmärtääkseni tieteelliset artikkelit kirjoitetaan suht nopsaan
(vuodessa-parissa) havaintojen teon jälkeen. Jännittävissä tapauksissa
nopeamminkin. Koulukirjoja kirjoittavat yleensä opettajat, tms. jotka
lukevat tietonsa yleistajuisista tähtit. tietokirjoista, eivät
uusimmista tieteellisistä artikkeleista. Tällöin viive on hyvinkin
10-20v, paitsi suurta julkisuutta saaneiden tapahtumien osalta.

> Jokaisen astronomisen todella erikoisen tiedon julkistaminen maailmalle on
> sidottu ja ehdollistettu siihen, kuinka arvovaltaisesta
> julkaisutietotasosta on kysymys.

Toki. Tutkimusta tekevät organisaatiot, joilla on rahaa. Rahaa saavat
organisaatiot, jotka ovat isoja, tunnettuja ja arvovaltaisia. Niin
maailma toimii.

> Esim. miten on mahdollista ensimmäisten astronauttien "kuuhun viemän" lipun
> vimmattu liehuminen ilmakehättömässä tilassa. (NASA:n mukaan kuussa ei ole
> ilmakehää).

Ehe-ehe. Oliko tämä vitsi?

> Laskeutumisesta aiheutuvan valtavan pölypilven puuttuminen ja moduulin
> jalustarakenteen kirkkaan kiiltävät jalustarakenteet olivat ilman
> minkäänlaista pölymuodostelmaa niiden pinnalla.

Pölypilven? Kuussa ei ole ilmakehää. Jos ei ole ilmakehää, pöly ei
leijaile, vaan noudattaa jotakuinkin täsmälleen paraabelia lentorataa,
joka ei ole kovinkaan näyttävä. Lienee oletettavaa, että ko. pölyn
lentorata on pääosin modulista poispäin.

> Välillä kumpujen, kivien, jne. varjot olivat sikin sokin. Saturnuksen
> kahden kuun häviäminen ja kolmen vastaavan ilmestyminen eri kiertoradoille,
> yms.

Miten Saturnuksen kuut tähän liittyvät?

> Jotain meiltä ilmeisesti salataan. Tähän sarjaan myöskin lukeutuvat UFO:t.

Ainakin se, kuka murhasi JFK:n, Dianan, Olof Palmen ja nämä kaksi
poliisia Hesassa viime viikolla. Tiesittekö että prinssi Charles oli
altistunut homokaasulle, samoin kuin prinssi Dodi, jotka molemmat myös
olivat miehiä, prinssejä, eivätkä kuuluneet Katoliseen kirkkoon! Myös
Tanska, väitetyn murhaajan kotimaa, on kuningaskunta.

-- Genetic algorithm researchers do it with the fittest individuals --
----

Edellinen säie: Roswellistä...
Seuraava säie: Eetteristä vielä...
[Muut säikeet] [Muut uutisryhmät]