Säie: Treffit

Edellinen säie: kuka on geeniensä orja?
Seuraava säie: Naturalismi jyrää kaiken alleen, mutta on
[Muut säikeet] [Muut uutisryhmät]
From: Marko Gronroos <magi AT iki PISTE fi>
Newsgroups: sfnet.keskustelu.evoluutio
Subject: Re: Treffit
Date: 17 May 2003 01:47:13 +0300

Roolipelien vaarallisuutta ei pidä väheksyä!

Luin taannoin lehdestä artikkelin lasten ja nuorten roolipeleistä
otsikolla ''Päivä Jeesuksena''. Huolestuneita pakanavanhempia
rauhoiteltiin jutussa selostamalla, kuinka roolipelit eivät ole
tavallisia uskontotunteja vaarallisempia. Miksikähän sitten
amerikkalaisten lasten vanhemmat perustavat kaikkialle roolipelejä
vastustavia yhdistyksiä?

Kirjoitan varoittaakseni pakanavanhempia roolipelien
vaaroista. Pidämme roolipelejä usein vaarattomina ja terveellisiä
tapoja lapsillemme opettavina. Ehkä näin joskus olikin, mutta
roolipelien suuntaus on nyt muuttunut.

Nykyisistä roolipeleistä huomataan, että niillä on yhteys
kristityihin. Tämän päivän pelitarjonta ylittää hurskaimmankin
kristityn vaatimukset.

Tervehenkisen väkivallan ja juonimisen sijasta lapsemme pelaavat nyt
hyveellisiä, kristillisiä roolihahmoja. Tämä on aivan uskomatonta
perversiota - roolipelit, jotka itse suunnittelimme tutustuttamaan
nuoret okkultismiin ja pakanuuteen, on nyt käännetty meitä itseämme
vastaan!

Peleissä opetetaan, että kiltit demonit, jotka ovat jumalten
lähettiläitä ja muita henkiolentoja, olisivat jollain lailla
pahoja. Niiden tappamisesta saa paljon "kokemuspisteitä", kun taas
selvästi kristillisten olentojen tappamisesta saa kovan
rangaistuksen. Esimerkiksi Advanced Dungeons & Dragons -pelissä on
jopa kristillinen taivas, joka on "hyvä", ja demonit asuvat
"Helvetissä" ja "Gehennassa" ja ovat "pahoja".

Allekirjoittanutkin on viime aikoina ajoittain joutunut Kristuksen ja
Isä Jahven valtaan ja pelannut kristillistä munkkia, joka on erittäin
hyveellinen verrattuna muihin kanssaihmisiin ja jopa munkkiveljiin,
jotka pelinjohtajan ohjaamina käyttäytyvät kuin..kuin..kuin
barbaarit. Olen koukussa, tarvitsen apua!

Kerron järkyttävän tositarinan omista kokemuksistani. Pelasin
kristityn 13-vuotiaan munkkinoviisin hahmoa, joka oli kovin
kiinnostunut luonnosta ja yrteistä. Eräänä päivänä luostarin kaksi
muuta noviisia tulivat kammiooni ja raiskasivat minut
anaaliyhdynnällä. Yritin huutaa, mutta raiskaajat olivat vahvempia ja
tukkivat suuni. En mahtanut mitään vaikka pyristelin voimieni
takaa. Tässä pelissä oli pelinjohtajana kristitty pappi!

Tilastot osoittavat, että AIDS:iin sairastuminen on katolisilla
papeilla neljä kertaa niin yleistä kuin muulla väestöllä. Tämä johtuu
homoseksuaalisuuden yleisyydestä heidän kultissaan, jossa luonnollinen
seksi on kielletty. Patoutuneet tarpeet purkautuvat usein sairaalla
tavalla, usein pyhäkoulussa pikkulapsiin tai sisäoppilaitosten
poikiin, jollaisia tapauksia on viime aikoina paljastunut katolisissa
maissa monia.

En suosittele huumeiden käyttöä kenellekään, mutta pakkotilanteessa
antaisin lasteni sata kertaa mieluummin joutua kylmään katuojaan
heroiiniaddikteiksi ja sadomasokististen koppalakkihomojen
joukkoraiskaamiksi, kuin roolipelien valtaan.

Roolipeleissä pelaajat vaihtavat oman persoonallisuutensa toiseen,
esimerkiksi Jeesuksen opetuslapsen hahmoon. Pelissä on unohdettava
kokonaan oma itsensä ja sulauduttava täysin roolihahmon
sielunelämään. Ennen peliä pelaaja eläytyy hahmoonsa niin kuin
näyttelijä rooliinsa: hän opettelee puhumaan, käyttäytymään ja
ajattelemaan roolihahmonsa tavoin. Peli kestää muutamasta tunnista
jopa muutamaan vuorokauteen.

Kun tälläinen unettomuuden sumentama lapsi sitten lähtee ulos kadulle,
voi vain pelätä mitä tapahtuu. Hän on erittäin altis kristittyjen
käännyttäjien vaikutukselle ja saattaa vahingossa erehtyä kirkkoon.

Huumeiden käyttämisestä voi toki jäädä koukkuun ja kuolla
yliannostukseen, mutta kaikessa karmeudessaan se on kuitenkin pienempi
paha. Narkkari tuhoaa oman ja lähimmäistensä elämän, mutta lempeyttä,
pyyteettömyyttä, Herran sanaa ja enkeleitä pullollaan olevat
roolipelit muovaavat ajan myötä lapsistamme täysin sairailla
käyttäytymismalleilla varustettuja tunneinvalideja; pahimmissa
tapauksissa kristittyjä ja laupeita samariaita.

Pelaajat itse kertovat muutaman vuoden takaisessa lehtihaastattelussa
(AL 13.3.96) seuraavasti: "Eräässä pelissä jouduin romahtaneeseen
luolaan ja olin kuolemassa nälkään. Pelinjohtaja käski syödä
koirani. Vänkäsin vastaan, mutta pakko oli alistua. Raa'an
lihansyöminen inhottaa vieläkin."

Tämä on kammottava asia, sillä mikään ei ole pakanoiden sydäntä
lähempänä kuin viattomat luontokappaleet. Roolipeleistä on päästävä
eroon!

Toivon sydämestäni, että vanhemmat uskaltaisivat leimata ja
pilkkakirveistä välittämättä heittäytyä niin "konservatiivisiksi",
että suojelisivat lastensa ja nuortensa mielenterveyttä kaikin
mahdollisin keinoin ja polttaisivat kotona olevat hyveellisyyttä ja
rauhantahtoa sisältävät roolipelit suuressa kokossa keskikesän
juhlassa.

Valheita aiheesta:
      http://lehti.keskisuomalainen.fi/sl/2000-01/11/art/satanall.htm

From: Marko Gronroos <magi AT iki PISTE fi>
Newsgroups: sfnet.keskustelu.evoluutio
Date: 21 May 2003 18:28:58 +0300

"Rauno Viljanen" <rauno PISTE viljanen AT kolumbus PISTE fi> writes:
> Otaniemessä siis? Siellä ei pämppäilyä hyväksytä. Mutta ihmettelen sitä,
> miksi siellä olisi roolipelaajia? Ympäristöhän on kaikkea muuta kuin esim.
> keskiaikaa johon roolipelaajat usein haluavat eläytyä.
>
> Tunnen monia roolipelaajia, koska kotini läheisyydessä on vanha metsiköksi
> muutettu entinen kaatopaikka jossa roolipelaajilla on jatkuvasti
> kokoontumisia. Huvittaa oikein, kun nuorilla on keskiaikaisia vaatteita
> päällään, eläytyvät keskiaikaan... ja joka jätkällä taskussaan... kännykkä!

Sekoittanet roolipelit ja LARPin eli Live-Action -roolipelit.

Kyllä suurin osa roolipelaamisesta tapahtuu ihan neljän seinän
sisällä, pöydän ääressä normaaleissa vaatteissa.

Erikseen sitten ovat vielä tietyt roolipelimäiset tietokonepelit,
joita jotkut kutsuvat myös "roolipeleiksi".