USENET News sfnet.tiede.hahmontunnistus

Säie: Henkilontunnistus

[Muut säikeet] [Muut uutisryhmät]
From: magi AT iki PISTE fi (Marko Grönroos)
Newsgroups: sfnet.tiede.hahmontunnistus
Subject: Re: Henkilontunnistus
Date: 23 Feb 1998 16:43:02 +0000

kim AT tuomi PISTE oulu PISTE fi (Kim Lempinen) writes:
> Visuaaliseen? Taannoin tuli televisioissa ohjelma, jossa
> esiteltiin kamerapohjainen järjestelmä, jolla väitettiin
> voivan tunnistaa ihmiset hyvin luotettavasti naamakuvista.
> Väittivät jopa ettei tekoparrat tms auta asiaa. Kameroiden esittelyä
> en nähnyt, mutta mietityttää, voiko pelkästä valokuvasta saada
> niin paljoa infoa. Tämä järjestelmä on käytössä joisskain Lontoon
> kortteleissa. Itse naamantunnistustahan voi tehdä vaikka neuroverkolla.

Mahtoikohan olla kyseessä tuo NBC:n PCTV vai mikälie? No, siinä oli
joka tapauksessa vastaava "turvajärjestelmä", joka aukaisi pc:n
screensaverin kun oikea henkilö istui koneen eteen. Tulipa siinä
mieleen että mitähän moinen turvajärjestelmä mahtaisi sanoa jos
työntää sen eteen ko. luvallisesta henkilöstä otetun valokuvan........