USENET News sfnet.ryhmat+listat

Säie: VOTE: Tehdäänkö sivariryhmä? Entä reserviläisille?

Edellinen säie: sfnet.keskustelu.sivarit
[Muut säikeet] [Muut uutisryhmät]
From: Marko Gronroos <magi AT magi PISTE yok PISTE utu PISTE fi>
Newsgroups: sfnet.ryhmat+listat
Subject: Re: VOTE: Tehdäänkö sivariryhmä? Entä reserviläisille?
Date: 16 Jun 1997 19:13:25 +0300

laczak AT cc PISTE helsinki PISTE fi (Olaf Laczak) writes:

> Viimesunnuntaisessa viestissäni ehdotin ryhmän nimeksi
> sfnet.keskustelu.aseistakieltaytyjat jonka rajaama aihealue
> sisältää sivariryhmän alueen lisäksi mm. totaalikieltäytymiseen
> liittyvät asiat.

Minusta kyseessä on kaksi eri asiaa, vaikka ovatkin
läheisiä. Esim. minä en katso olevani "aseista kieltäytynyt", vaikka
olenkin sivari (tämä lienisi myös sitä asiaa josta tuolla ryhmässä
sitten voisi keskustella). Eli tuo nimi on mielestäni liian
"aatteellinen". Tietty nimi voisi olla sen lehtemme mukainen
"sfnet.keskustelu.sivari+totaali", tai ".sivarit+totaalit", mutta en
tiedä "kuullostaako" se niin hyvältä, varsinkaan kun ei olisi hyvä
sekoittaa ryhmää ko. lehteen.
      Olisiko kauhean paha asia, jos ne hyvin harvat totaalit ja
aseettoman palvelun miehet katsottaisiin niin pieneksi vähemmistöksi,
että voivat keskustella pääosin sivareille tarkoitetussa ryhmässä?

From: Marko Gronroos <magi AT magi PISTE yok PISTE utu PISTE fi>
Newsgroups: sfnet.ryhmat+listat
Date: 26 Jun 1997 12:46:33 +0300

laczak AT cc PISTE helsinki PISTE fi (Olaf Laczak) writes:

> Totaalit tuskin tuntevat itseään sivareiksi joten eikö
> s.k.sivarit+totaalit olisi parempi kuin s.k.sivarit?

No kyllähän se sinällään sopii luultavasti ainakin minulle.