From: magi AT iki PISTE fi (Marko Grönroos)
Newsgroups: sfnet.keskustelu.evoluutio,sfnet.keskustelu.uskonto
Subject: Re: keskustelumetodista
Date: 09 May 2003 03:16:47 +0300

"juha.kettunen" <juhakettunen PISTE no PISTE spam AT hotmail PISTE com> writes:
> Teemu Helppi <teemu PISTE helppi PISTE removethis AT uta PISTE fi> wrote in message
> news:b953pr$6k1$1 AT news PISTE cc PISTE tut PISTE fi PISTE PISTE PISTE
>
> No ihan hyvia yksittaisia tekoja ... mutta ... olet varmaan JOSKUS vihannut
> jotain (= murha)

Jaa, kieltääkö Raamattu muka vihan?

      "Jos joku tulee minun tyköni eikä vihaa isäänsä ja äitiänsä ja
      vaimoaan ja lapsiaan ja veljiään ja sisariaan, vieläpä omaa
      elämäänsäkin, hän ei voi olla minun opetuslapseni." (Luuk. 14:26)

Uudessa käännöksessä tuo on käännetty: "...mutta ei ole valmis
luopumaan isästään..." Mikähän käännös nyt sitten olisi
autoritiivinen; King James tuntuu myös puhuvan vihasta.

Jos tuon kohdan unohtaa, niin ainakin Herra itse tuntuu saavan vihata
varsin monessa paikassa Raamattua ja kehoittaa ihmisiäkin
vihaamaan. Mal.1:3-4, Ps.97:10, Ps.101:3, Ps.139:21-22, jne.

Raamattu on muuten todettu vihaa levittäväksi vihakirjallisuudeksi
ainakin yhdessä ihmisoikeustuomioistuimessa ja tavanomaisessa
oikeusistuimessa. Esimerkiksi seuraavan lauseen julkaisemista lehdessä erään
homotapahtuman yhteydessä saatiin tuomio viharikoksesta: "Jos mies
makaa miehen kanssa niin kuin naisen kanssa maataan, he ovat molemmat
tehneet kauhistuttavan teon ja heidät on surmattava. He ovat itse
ansainneet kuolemansa." (3.Moos.20:13) Jostain syystä kaikki tunnetut
viharyhmät vetoavat Raamattuun. www.godhatesfags.com, need I say more?

Edellinen säie: Jumalan sormi rankaisi amerikkalaisia
Seuraava säie: Nainen hallitsijana
[Muut säikeet] [Muut uutisryhmät]