From: magi AT POISTA_TAMA_KENTTA PISTE iki PISTE fi (Marko Grönroos)
Newsgroups: sfnet.keskustelu.uskonto
Subject: Re: Israel..
Date: 15 Feb 2003 04:09:45 +0200

Balinsonofhundin AT jippii PISTE fi (ItP =) writes:
> Lukekaapa Taisteleva Israel, ja pohtikaa miksi muhamettilaisten
> kuuluisi sieltä ottaa hatkat.. Israel ei ole vielä kertaakaa hyökännyt
> maaltaan, sinne on _aina_ hyökätty ensin, ...

Hyökännyt, anteeksi, miltä maalta?

"Omaltaan?" Millähän oikeudella se on määritelty Israelin "omaksi"?
Sillä että Israel on valloittanut sen?

Vielä 100 vuotta sitten Palestiinassa asui n. 500,000 arabia ja
n. 50,000 juutalaista. 150 vuotta sitten suhde oli vielä
radikaalimpi. Ongelmat alkoivat kun britit päästivät maahan valtavan
virran enemmän tai vähemmän laillisia juutalaisia
maahanmuuttajia. Arabit toki vastustivat maidensa luovuttamista ja
rajatonta juutalaisten maahanmuuttotulvaa, toisinaan myös
väkivaltaisesti. Vastaavasti juutalaiset harjoittivat terrorismia,
pommi-iskuja, jne.

Britit, YK ja Yhdysvallat neuvottelivat aiheesta ja laativat
maanjakosuunnitelmia. Vuonna -47 juutalaisia oli jo 1/3 Palestiinan
populaatiosta, kun juutalaisten terrorismi ja maahanmuutto
kiihtyi. Keväällä -48 juutalaiset joukot tekivät ison "kahmaisun"
saadakseen viimeisimmässä YK:n jaossa heille ehdotetut alueet sekä
mahdollisimman paljon ylimääräistä maata itselleen. Juutalaisten
joukot suorittivat suuria arabien puhdistuksia. 150,000 arabia pakeni
kodeistaan. Brittien mandaatin päättyessä kesällä -48 Israel
julistautui itsenäiseksi ja onnistuneesti esti arabien
palestiinalaisvaltion perustamisen, toisin kuin oli suunniteltu. Viisi
arabivaltiota tuli Palestiinan arabien avuksi sotaan
valmistautumattomina, joten Israel onnistui torjumaan ne. (Siinä
sivussa juutalaiset terroristit tulivat murhanneeksi mm. YK:n
ruotsalaisen sovittelijan.) Kaikkiaan 500,000 Palestiinan arabia
pakeni -48. Ne arabit, jotka jäivät asumaan Israeliin, joutuivat
tyytymään rotuerottelupolitiikan mukaisiin alennetuihin
arabikansalaisoikeuksiin.

> gaza ja länsiranta on asutettu PLOn hankkimilla tyypeillä jotka
> "pääsette ensimmäisinä ryöstämään Jutkujen talot, kunhan heidät
> heitetään välimereen"-arafatti.

"[Palestiinalaisalueet] on asutettu PLO:n hankkimilla tyypeillä"?
Jaa että kaikki palestiinalaiset ovat vain "PLO:n hankkimia tyyppejä"?

Ja Suomi on asutettu Suomen Eduskunnan hankkimilla tyypeillä? ;-)

> Heillä ei ole valtaa väittää israelia miehittäjäksi, olisivat
> kiitollisia että yk edes salli heidän sinne jäädä, vaikkakin pahoin
> takaajtuksin..

Jaa, että oikein saivat jäädä! Valtaosassa YK:n maanjakoehdotuksia
1915-47 arabialueiden koko heijasteli heidän väestö-osuuttaan
palestiinalaisista.

> asiasta rasiaan: luin koraania ja nauroin itseni kipeäksi "taistele,
> taisteluun, taistelussa, taistelemaan, tappamaan"-koraani noin
> yksinkertaisesti..

Tälläistäkö:

            Sillä minun vihani tuli on syttynyt, ja se leimuaa tuonelan
            syvyyksiin saakka; se kuluttaa maan kasvuinensa ja polttaa vuorten
            perustukset.

            Minä kasaan onnettomuuksia heidän päällensä, kaikki nuoleni minä
            heihin ammun.

            He nääntyvät nälkään ja menehtyvät ruttoon, kulkutautien
            poltteeseen; minä lähetän heidän kimppuunsa petojen hampaat ja
            tomussa matelevaisten myrkyn.

            Ulkona surmaa miekka ja sisällä kauhu sekä nuorukaisen että
            neitosen, sekä imeväisen että harmaapään.

Kaunista. Rakastavaa, hellää.

            niin surmaa sen kaupungin asukkaat miekan terällä ja vihi tuhon
            omaksi se ja kaikki, mitä siinä on, ja tapa sen karjakin miekan
            terällä

            Kun Herra, sinun Jumalasi, on hävittänyt ne kansat, joita sinä
            menet karkoittamaan tieltäsi, ja kun olet karkoittanut heidät ja
            asettunut heidän maahansa,

Herra on rakkaus. Ooops, nämä eivät olleetkaan Koraanista, vaan
Raamatusta. Sori.

> Naiset ovat myös erittäin tasaarvoisia, heitä tulee lyödä vain siihen
> asti kunnes he jälleen tottelevat miestään.

Niin, on se kamalaa että islam sortaa naisia.

            Jos joku on ottanut vaimon ja yhtynyt häneen, mutta sitten hylkii
            häntä ja esittää häntä vastaan perättömiä syytöksiä ja saattaa
            hänet pahaan maineeseen ja sanoo: 'Minä otin tämän naisen
            vaimokseni, mutta kun ryhdyin häneen, en tavannut hänessä
            neitsyyden merkkiä', niin tytön isä ja äiti ottakoot ja tuokoot
            tytön neitsyyden merkin kaupungin vanhimmille, porttiin.
            Mutta jos syytös on tosi, jos tytössä ei tavattu neitsyyden
            merkkiä, silloin vietäköön tyttö isänsä talon ovelle, ja kaupungin
            miehet kivittäkööt hänet kuoliaaksi, koska hän teki häpeällisen
            teon Israelissa, harjoittaen haureutta isänsä kodissa. Poista paha
            keskuudestasi.

Allah on armoton. Eikun, oho, taas Raamattu.

> islam on sairasta juttua.

Juu, olen ihan samaa mieltä. Islam, eräiden muiden uskontojen lisäksi.

Edellinen säie: Moraali-dualismi (oli ennen: "Re: SV: buddhalaisuus")
Seuraava säie: Israel/Palestiina, juutalainen/arabi?
[Muut säikeet] [Muut uutisryhmät]