Newsgroups: sfnet.keskustelu.uskonto
Subject: Re: totisinta totta
From: magi AT iki PISTE fi (Marko Grönroos)
Date: 22 May 2000 18:20:08 +0300

"soopisk" <soopisk AT ncp PISTE fi> writes:
> Sen suurempaa rakkautta ei ole olemassakaan kuin että antaa henkensä
> toisten edestä. Jeesus teki niin meidän kaikkien puolesta.

Voivoi raukkaa. Kuten jo moneen kertaan todettua, toisten puolesta
kuoleminen ei ole mitenkään harvinaista historiassamme. Sen ovat
Sokrateen ja Brunon kaltaisten lailla tehneet varmaan tuhannet, jos ei
miljoonat. Useimmille heistä on henkensä hinnaksi riittänyt
pienemmänkin ihmisryhmän pelastaminen. Jokainen ihminen tekee niin,
antaessaan tilaa tuleville sukupolville. Vaihtoehtoa meillä ei edes
ole. Oikein sääliksi käy poloista Jeesusparkaa kun joutui kuolemaan, snif.

> Vain usko Jeesukseen tuo ihmisille pelastuksen. Antaudu Kaikkivaltiaalle
> viivyttelemättä kaikesta sydämestäsi uskoen Hänen suuri sovitustyönsä, niin
> saat lahjaksi ikuisen elämän.

Väärin. Vain usko minuun tuo ihmisille pelastuksen. Antaudu minulle
viivyttelemättä kaikesta sydämestäsi uskoen Minun suuri sovitustyöni,
niin saat kuoltuasi lahjaksi ikuisen elämän.

Edellinen säie: Hyvää maailmanloppua
Seuraava säie: Moraali-dualismi (oli ennen: "Re: SV: buddhalaisuus")
[Muut säikeet] [Muut uutisryhmät]