From: Marko Gronroos <magi AT iki PISTE fi>
Newsgroups: sfnet.keskustelu.uskonto
Subject: Re: Satanisti
Date: 17 Dec 1997 15:48:23 +0200

linkku AT icenet PISTE fi writes:
> Joku hihhuli puhuu empatiasta, minun puhuessani satanismista.
> Satanismissa ehkä on empatiaakin, filosofiiaa kun suurimmaksi osaksi
> on.
> Mutta Saatanan palvonnassa ei ole empatiaa. On vain vihaa ja pahuutta.
> Ei samaistumista Saatanaan tai muuhunkaan käsitteelliseen tai
> aineelliseen. Paha on kaikenalku. Ilman pahaa ei olisi hyvääkään, mikä
> on pahaa vastaan luotu olemaan.

Noista asioista lienee miljoona+1 tulkintaa. Saatanan voidaan katsoa
juutalais-satanistisessa opissa olevan (tietyntyyppisen) "pahan"
käsitteen samaistumisen kautta syntynyt ruumiillistuma. Samaistuminen
vaatinee empatiaa ko. arkkityyppiä kohtaan.

> Saatananpalvojat pitivät leiriä asuinpaikkani läheisyydessä mennenä
> syksynä. Kuljin pari kertaa heidän leirinsä ohi, ja jututinkin hiukan
> erästä.
> Heidän keski-ikänsä oli 25-30 vuotta, joten mistään ravejuhlien
> sivuhaarasta tai muusta pelleilystä ei todellakaan ollut kyse.
> Heidän leiristään oli yksi hyöty: Kulkukissat ja muutkin vapaana
> juoksevat kissat hävisivät asuinympäristöstäni. Syynä oli se, että
> Saatananpalvojat NAULASIVAT KAIKKI KISSAT PÄÄSTÄÄN KUUDEN TUUMAN
> NAULALLA MÄNNYNRUNKOIHIN leirinsä ympärille.

Muistaakseni pienenä aika juteltiin kavereiden kaa, kuinka se-ja-se
idiootti tyyppi/ryhmä naulasi oravia puihin.
      Onkohan tässä jotain samaa kuin siinä että historian aikana ovat
juutalaiset, kristityt, roomalaiset, neekerit, ählämit, mustalaiset,
homot, kommarit, hipit, porvarit, natsit, amerikkalaiset, venäläiset,
lukuisat tämän vuosisadan diktaattorit, noidat, ruotsalaiset,
lappalaiset, katolisen kirkon papit ja muut sairaat pervessit syöneet
pikkulapsia elävältä?
      Huomioi että monet Amerikkalaiset ihan oikeasti uskovat että USA:ssa
tapetaan 10000 vauvaa vuodessa satanistisissa rituaaleissa. Yhtäkään
ei ole todistettu tapahtuneen, mikä täydellisesti todistaa
satanistisen salaliiton.

-- Genetic algorithm researchers do it with the fittest individuals --
----

From: Marko Gronroos <magi AT iki PISTE fi>
Newsgroups: sfnet.keskustelu.uskonto
Date: 18 Dec 1997 14:55:18 +0200

darkasi AT sci PISTE fi (darkasi) writes:

> Satanisti ei pidä juutalais-kristillistä (epätermi) Saatanaa
> pahana - ominaisuudet mitkä he liittävät Saatanaan ovat
> arvoja joita satanisti arvostaa, Saatanan siten ollen

Joops, tästä syystä sanoin: "(tietyntyyppisen) "pahan"". Pahuushan on
suhteellinen käsite, vaikkakaan ei nyt ihan mielivaltainen.

> Voisitko mainita joitain tunnustettuja satanisteja, jotka
> pitävät Saatanaa pahan ruumiillistumana?

Huoh, en tunne yhtään tunnustettua satanistia.
      Viittasin (huomaa "voidaan katsoa") hypoteettiseen oppiin, perustuen
tulkitsemaani juutalais-kristilliseen saatana-käsitykseen.

-- Genetic algorithm researchers do it with the fittest individuals --
----

Edellinen säie: Hyvää pakanallista Joulua!
Seuraava säie: viisisakarainentähti...
[Muut säikeet] [Muut uutisryhmät]