From: magi AT iki PISTE fi (Marko Grönroos)
Newsgroups: sfnet.keskustelu.uskonto.kristinusko
Subject: Re: Fundamentalistit !
Date: 02 Jun 1998 11:06:36 +0000

james AT iki PISTE POISTA PISTE fi (James Hirvisaari) writes:
> On melko luonnollista, että ne jotka pitävät ihmistä
> vain yhtenä eläinlajina, eivät näe mitään syytä noudattaa
> näissä asioissa minkäänlaista pidättyvyyttä. Apinatkin
> kuksivat miten sattuu, mikseivätpä siis ihmisetkin.

Olisi kiva tietää onko tämä kovinkin yleinen ajatus kristittyjen
piirissä? Meinaan vaan että kun se ei pidä tippaakaan paikkaansa. Jos
et tätä tiennyt, kerron tämän suuren uutisen nyt. Ehkä
keskimääräisissä avioliiton ulkopuolisissa paneskeluluvuissa
kristityillä ja ateisteilla saattaa ollakin eroja, en tiedä. Ainakaan
tuntemani kristityt eivät mielestäni toimi mitenkään silmiinpistävän
moraalisesti muihin verrattuna.

-- Genetic algorithm researchers do it with the fittest individuals --
----

From: magi AT iki PISTE fi (Marko Grönroos)
Newsgroups: sfnet.keskustelu.uskonto.kristinusko
Date: 05 Jun 1998 21:06:06 +0000

> Toivon, että se johtuu siitä, että tuntemasi
> ateistit elävät moraaliin nähden mallikkkaasti.

Njoo, tämä pitää kyllä myöntää, lähes kaikkien nykyisten kavereideni
osalta.

> Mutta jos kaikki tuntemasi kristityt harrastavat
> avioliiiton ulokopuolisia suhteita, sinä tunnet vain
> nimikristittyjä, jotka eivät ole oikeita kristittyjä.

Kuka on oikea kristitty? "Vain hyveelliset ihmiset ovat aitoja ja
oikeita kristittyjä. Jos joku tekee jotain epäkristillistä, on hän
vain nimikristitty." ???

> Kaikkihan me suomalaiset olemme kristittyjä, vai
> olemmeko? Kuinka moni tunnustaa uskovansa Jeesukseen,

Joo, kyllä tämä Jeesus on minustakin ihan kätevä jumala, tietyiltä
osin. Mitäs siitä?

> eli olevansa ihan oikeasti uskovainen? Kuinka moni
> heistä harrastaa syntisiä suhteita? Vastaan: vain
> itsensä pettäjät, väärään rauhaan tuudittautuneet
> poloiset, jotka eivät elä Herran Jeesuksen tahdon
> mukaan vaan omien himojensa mukaan ja ovat matkalla
> kadotukseen kuten epäuskoisetkin.

Tavallaan minua nolottaa että moraalini joiltain osin on samanlainen
kuin moisen soovan suoltajilla. b-)

-- Evolutionary algorithm researchers do it with the fittest individuals --
----

Edellinen säie: Jeesus sydämessä?
Seuraava säie: Paneskelu (Oli: Fundamentalistit !)
[Muut säikeet] [Muut uutisryhmät]