From: Marko Gronroos <magi AT magi PISTE yok PISTE utu PISTE fi>
Newsgroups: sfnet.keskustelu.sivarit
Subject: Re: Siviilipalveluspaikat
Date: 02 Aug 1997 19:06:33 +0300

KareL PISTE Salminen AT definitely PISTE no PISTE spams PISTE kele PISTE tana PISTE abo PISTE fi (Karel M. Salminen) writes:
> Siviilipalvelusmiehet tulisi mielestäni laittaa tehtäviin, jotka ovat
> vaativia ja henkisesti kasvattavia. Lisäksi tehtävien tulisi olla
> yhteiskunnallisesti järkeviä ja sellaisia, joihin nykyisen
> massatyöttömyydenkin aikana on vaikea saada houkuteltua
> siviilihenkilöitä.
> Nykyinen käytäntöhän lienee melko kirjava. Mielestäni ei ole suotavaa,
> että siviilipalvelusmiehiä laitetaan puhelinvaihteenhoitajiksi tms.
> tehtäviin.

Nykyisen käytännön mukaan sivari hankkii palveluspaikan itse ja
palveluspaikkoja on kait lähemmäs tuhat. Eli jos näkee vähän vaivaa,
pääsee kyllä melko varmasti jotakuinkin semmoiseen hommaan johon
haluaa, jollei halua mitään kovin eksoottista/suosittua.
      Eli yleensä ilmeisesti pyritään hakemaan oman alan hommaan, jolloin
palveluksesta tulee jonkinasteinen työharjoitteluhomma.

> Olenpa kuullut, että joku (toivottavasti, toivottavasti
> tämä on vain urbaanilegenda) on jopa suorittanut siviilipalveluksensa
> olemalla erään Helsinkiläisen tavaratalon leluosastolla myyjänä!

Ei mielestäni ole mahdollista, koska kaupallisia instituutioita ei
hyväksytä palveluspaikaksi. Eli lienee tosiaan vain urbaani legenda.

-- Genetic algorithm researchers do it with the fittest individuals --
----

Edellinen säie: Oikein loistavaa
Seuraava säie: siviilipalveluksen oikeutus
[Muut säikeet] [Muut uutisryhmät]