From: Marko Gronroos <magi AT iki PISTE fi>
Newsgroups: sfnet.keskustelu.rajatieteet
Subject: Re: Eetteristä vielä...
Date: 28 Oct 1997 10:16:46 +0200

ttsalo AT iki PISTE get PISTE lost PISTE spammers PISTE fi (Tomi T. Salo) writes:
> [...]

Sitä lienee mahdotonta ymmärtää lähes minkään hyvänsä fysiikan avulla...

> Väittäisin että itse eetteripyörreteoria on 100% huuhaata. Siitä ei
> ole mahdollista saada irti mitään järkevää. (Tai, mikä minä olen

Ymmärtääkseni itse "eetteripyörre"-ajatus on sinällään vähiten
huuhaata. Ymmärretäänhän "tyhjyys" nykyään ilmeisesti jonkinlaisena
moniuloitteisena pyörre/madonreikä-mössönä (joka on kitkatonta ja
massatonta, kuten perinteinen eetteri). Se, miten materia ilmenee
tuossa "eetterissä", voitaisiin ehkä tosiaan kuvata jonkinlaisena
n-uloitteisena (4-, 10-, 26-, tms) energiapyörteenä. Energia kun on
ilmeisesti jonkintyyppistä värähtely(aalto)tyyppistä järjestystä tässä
kvanttikaaoksessa. Ainakin yksi vyysikkotohtorituttuni on ilmaissut
pitävänsä tämäntyyppistä rinnastusta eetteripyörteisiin ihan ok:na.
      Loppuosa kirjasta sitten tosiaan lienee huuhaata (oon joskus 10v
sitten lukenut sen), vaikkakin varmaan pehmoscifinä voittaa leikiten
nämä Star Trek-maailmankuvat...

-- Genetic algorithm researchers do it with the fittest individuals --
----

Edellinen säie: Aika?
Seuraava säie: "Kultainen keskitie"
[Muut säikeet] [Muut uutisryhmät]