From: magi AT magi PISTE yok PISTE utu PISTE fi (Marko Gronroos)
Newsgroups: sfnet.keskustelu.filosofia
Subject: Re: Oletettu solipsismi
Date: 11 Nov 1996 18:43:36 +0200

(Timari Ville) writes:

> Kun liikun (=k{yn keskustelua tai ajattelen) oletustasolla, teen
> oletuksia, en p{{telmi{ enk{ kuvitelmia. Enk{ muistaakseni maininnut
> erityisesti ottavani kantaa solipsismiin sin{ns{...
> : Siis nythän puhuttiin solipsismista ja alkaa pahasti vaikuttaa siltä
> : että jompikumpi meistä on ymmärtänyt koko jutun ihan väärin... ...ja
> : minä hieman luulen että se en ole minä...
> Olen pahoillani, etten viitsinyt vaihtaa subjectin nimikett{ vain sen
> yhden (ensimm{isen) artikkelini takia. En todellakaan uskonut, ett{ kukaan
> [...]

Jaa, sitten tuli ilmeisesti aita-aidanseiväs-konfikti. Eli eipä sitten
enempää tästä.

...puhuin asioista siis puhtaan solipsistiselta näkökulmalta, jolloin
ei tosiaan voi myöntää paljoa muutakuin tuon "ajattelen siis olen" ja
kaikki muu on vain jotain epämääräistä.
-- Marko Grönroos, magi AT utu PISTE fi (http://www.utu.fi/~magi/), magi AT nic PISTE funet PISTE fi
-- YO-kylä 28 A 19, 20540 Turku, Finland
----

Edellinen säie: Minako solipsisti - Kuka kysyy?
Seuraava säie: Terve itsetunto
[Muut säikeet] [Muut uutisryhmät]