From: Marko Gronroos <magi AT iki PISTE fi>
Newsgroups: sfnet.keskustelu.evoluutio
Subject: Re: Juhalle lukemisen arvoinen sivu
Date: 27 Oct 2004 11:06:34 +0300

"Juha Kettunen" <POISTA_AUTO_juhafiatkettunen AT hotmail PISTE com PISTE invalid> writes:
> Tietysti, jos on massamurhaaja, homo jne. ja kovasydäminen paha
> eikä halua tehdä parannusta, niin tuomio voi tulla.

      "Mutta Herra kovetti faraon sydämen, eikä farao päästänyt
      israelilaisia lähtemään." (2. Moos 10:20)

      "Sillä Herralta tämä tuli; hän paadutti heidän sydämensä, niin että
      he kävivät taisteluun Israelia vastaan, jotta heidät armotta
      vihittäisiin tuhon omiksi ja hävitettäisiin, niinkuin Herra oli
      Moosekselle käskyn antanut." (Joos. 11:20)

On se hassua, että ensin itse kovettaa sydämet ja sitten tuomitsee.

> Mitään niistä tuomioista, mitä VT ssa tapahtui, EI olisi Jumala
> tehnyt, jos ihmiset olisivat eläneet oikein.

Miten ihmiset voivat elää oikein, jos Jumala itse kovettaa ja
paaduttaa heidän sydämensä?

--
-- Marko Grönroos, magi<at>iki.fi (http://www.iki.fi/magi/)

Edellinen säie: HS 23.10.2004, A13