Säie: Ripleys alykkaat papukaijat

Edellinen säie: Evoluution kritiikin mahdottomuus
Seuraava säie: Syyt, miksi Tierra ei todista (makro)evoluutiota.
[Muut säikeet] [Muut uutisryhmät]
From: magi AT iki PISTE fi (Marko Grönroos)
Newsgroups: sfnet.keskustelu.evoluutio
Subject: Re: Ripleys alykkaat papukaijat
Date: 01 May 2003 18:41:02 +0300

Kimmo Isokoski <isokoski42 AT hotmail PISTE com> writes:

> [...]

Nääh. Keksivät Asteroid Mining -teknologian, mutta kämmäsivät.

Vaihtoehtoinen teoria on, että niille kehittyi voimakkaita
telekineettisiä kykyjä ja joku typerys toivoi kuuta taivaalta.

> Jonkun pitäisi keksiä "Jurassic Park" oikeasti.

Jooh. Tosin kloonatuilla yksilöillä olisi se ongelma, että niillä ei
olisi vanhempia lajikumppaneita opettamassa juttuja. Tulos olisi vähän
sama kuin ihmislapsella kasvamassa susien parissa. Lisäksi, jos laji
on kovin sosiaalinen, tyypillinen käyttäytyminen tulee ilmi vain jos
yksilöt varttuvat lajikumppanien kanssa sosiaalisessa yhteisössä.

Muutenkin JP:ssä ilmennyt velociraptorien "älykäs saalistus" oli
sikäli mahdottomuus, että ihmisen tai muiden lajien "älykäs"
saalistustaitokin on lähes aina itse tai vanhemmilta opittua. Elokuvan
raptorithan saalistivat ensimmäistä kertaa eläessään.