Säie: Kovaa kamaa 4

Edellinen säie: Ja viela hyodyllisista mutaatioista
Seuraava säie: Dembski
[Muut säikeet] [Muut uutisryhmät]
Newsgroups: sfnet.keskustelu.uskonto,sfnet.keskustelu.evoluutio
Subject: Re: Kovaa kamaa 4
From: magi AT iki PISTE fi (Marko Grönroos)
Date: 02 Dec 2000 04:39:08 +0200

"TJT2" <no PISTE spam AT nospam PISTE invalid> writes:

TJT:stä rappeutunut TJT2 alias Teini Angsti näemmä edelleen jatkaa
missiotaan, nyt yksipuolisen julistuksen avulla. Jotkut tätä
kritisoivat, mutta minulla ei sinällään ole tälläisiä lainailuja
vastaan että tuleepahan tietoa ajankohtaisista tapahtumista
maailmalla. Sinällään mielenkiintoisempia kuin TJT:n omasta päästään
keksimät jutut.

Käymällä yksinpuheluaan TJT osoittaa ryhmien lukijoille lähinnä vain
kreationistien älyllisen tason. Eipä silti, silloin kun hän vielä
esitti omia ajatuksiaan, osoitti hän oman tasonsa paremmin. Nyt hän
osoittaa myös uskonveljiensä tason. Ei ole kummoinen ei.

Siitä olen kyllä samaa mieltä, ettei tämä kuulu
s.k.uskonto-ryhmään. s.k.kristinusko on ehkä hieman oikeampi, sillä
siellä taitaa olla aika paljon vastaavaa julistusta. Uutisryhmien
erittelyssä evoluutiokeskustelu on kuitenkin erityisesti suljettu
kristinusko- ja muiden uskontoryhmien ulkopuolelle, koska sille on
luotu oma erityinen ryhmänsä. Vaan kun kreationisti ei usko.

> Oheiset raportit osoittavat miten evolutionistien leiri alkaa olla todella
> huolissaan

Kukapa ei olisi huolissaan uskonnollisten fanaatikkojen touhuista?
Ensin he polttelevat "vääräuskoisia" muutaman sadan vuoden ajan,
sitten muutaman sadan vuoden päästä polttavat vuorostaan itsensä ja
perheensä massajoukkoitsemurhissa, jonka jälkeen taas vaihteeksi
ammuskelevat aborttilääkäreitä. Ketä seuraavaksi? Huolissaan kannattaa
aina olla, vaikka vaara ei tällä hetkellä olisikaan kovin suuri.

Minusta artikkelin asenne kertoo kyllä enemmän kirjoittajan
huolista. Täytyy ihmisen olla aika epätoivoinen että kykenee
kirjoittamaan noin läpinäkyvää propagandahömppää.

Eipä silti, raportoi hän tuossa seminaarissa käsitellyt pääkohdat
varmaan ihan kattavasti.

> On November 9th, Eugenie C. Scott, director of the National Center for
> Science Education (an anti-creationist political activist group)

;-) Tuohan oli hauska propagandailmaisu.

> You will hopefully find this encouraging: The first thing Scott did at the
> seminar was hold up a copy of "Icons of Evolution" and say (this is more or
> less verbatim), "I want you all to see this book. This book will be a
> "Royal Pain in the Fanny" for those who want to be teachers of evolution
> [in the schools]"

Voipi olla ihan totta monissa kouluissa, ainakin jenkkilässä. Monet
tuon kirjan väitteistä ovat käsittääkseni kyllä sen verran triviaalin
älyttömiä, ettei keskiverto-biologian-opettajallakaan liene vaikea
ymmärtää niitä virheitä.

> I had to take a double-take to make sure that she had really just
> said that. She then said that most high school bio teachers don't
> want to be controversial, and if the book shows some things in a
> textbook to be controversial, then many k-12 teachers who "don't
> know a lot of science" will be "intimidated"--especially if parents
> use the ammo provided by the book to check the school board--and
> then the teacher will just avoid the subject altogether.

Näinhän se on ja juuri tästä tuleekin olla huolissaan, yleensäkin
kreationistien pyrkimysten kanssa. Jos jollain uskonnollisten
fanaatikkojen ryhmällä on strategiana lobata valheita
koulutusjärjestelmään, se varmastikin haittaa opetusta. Onkin siksi
hyvä että opettajia aktiivisesti valistetaan tälläisen varalle.

Suomessa vanhemmat ovat onneksi niin kaukana päätöksenteosta noissa
koulujen opetusasioissa, ettei täällä kannata tuollaisesta juuri
välittää.

> I think that the place to start is where they start--with the local
> university scientists and clergy. Go to the local university scientists
> and host a half-day workshop for the local biology profs / other professors
> with the sole intention of educating them about Intelligent Design,

Onneksi useimmilla tiedeihmisillä ja papeilla on edes jonkinlaista
kykyä nopeasti eritellä rajapipot vakavasti otettavista ihmisistä ja
käännyttää ovelta. ("Rajapipo" taisi olla termi jota eräs tuntemani
pappi ja yliopistotutkija spontaanisti käytti mainittuani hänelle
Leisolasta.)

Saapi toki järjestää jotain esitelmiä, osallistun mielelläni. Minusta
hömppäesitelmissä on ihan kiva käydä joskus. Luulen kyllä ettei niihin
paljoa tutkijoita tai opettajia kannata odottaa.

> After talking to the local clergy and university scientists, give each
> member of the local school board a free copy of Icons.

Hei, loistava ehdotus! Tehkää kreationistit nyt niin kuin tämä
neuvoo. Voisiko joku teistä lahjoittaa minullekin kopion Ikoneista?
Voin vastalahjaksi esittää siitä arvostelun ja kommentteja.

Jos lahjoittelette noita kirjoja keskiverto-opettajille tai
tutkijoille, luulen että he tekevät kirjalle nopeasti sen oikean
luokituksen ja dumppaavat samaan paperiroskikseen ufo-uskovien ja
enkelifanien lähettämän "tiedemateriaalin" kanssa. Lähettäkää siis
mieluummin minulle tai muille tämän ryhmän evolutionisteille.

> George Lebo spoke on Friday night about evidences for design in the
> universe. He made some interesting points--that the universe must
> be sparsely populated because life couldn't exist in most parts of
> the universe. Apparently our solar system and galaxy are special,
> because the solar system exists away from the center of the galaxy,
> where high levels of radiation would prevent life,

8-D Tuo päätelmä kuulunee sarjaan Hölmölän logiikan
riemuvoittoja. Hie-no.

Eli aurinkokuntamme on siis ainutlaatuinen, koska se kiertää samalla
etäisyydellä galaksin keskustasta kuin miljardi muutakin tähteä?

Ja galaksimme on ainutlaatuinen, koska...ööö...aurinkokuntamme ei
kierrä muiden galaksien keskustaa? Right... ;-)

> and also because the solar system is in a somewhat synchronous
> rotational orbit with the rest of the galaxy,

Hihihih. Anteeksi, mutta nyt täytyy tunnustaa että nauran
kuollakseni. Eli aurinkokunta siis poikkeaa linnunradan muista
tähdistä siinä se liikkuu samaa vauhtia kuin ne muut? Eli ne muut
tähdet, joiden kanssa aurinko kiertää samaa vauhtia, eivät kierräkkään
samaa tahtia toistensa suhteen? Uah. 8-D

Päätelmäni kirjoittajan aivotoiminnasta lienevät nyt loppuun
suoritetut.

> such that the gravitational forces on the sun and planets are
> constant, allowing for the earth to have a stable orbit. Otherwise,
> we'd be in big trouble. Apparently this situation is very unique
> among stars, and that it is unlikely that it would commonly be found
> in the universe.

Onko tämä Lebo kuullut tämän enkeleiltä? Vai ufoilta? Onko hänet
siepattu ja hänelle annettu Suurta Tietoa?

Ihan hauska minusta.