Säie: Jumalattaren kutsu

Edellinen säie: pieni kysymys kreationisteille
Seuraava säie: Ja viela hyodyllisista mutaatioista
[Muut säikeet] [Muut uutisryhmät]
Newsgroups: sfnet.keskustelu.evoluutio
Subject: Jumalattaren kutsu
From: magi AT iki PISTE fi (Marko Grönroos)
Date: 29 Nov 2000 09:00:25 +0200

"Esa Nevalainen" <esa PISTE nevalainen AT kolumbus PISTE fi> writes:
> Jumalan Kutsu

      Jumalattaren Kutsu

      Minä, joka olen vihreän maan kauneus,
      valkoinen kuu tähtien seassa.
      vetten salaperäinen syvyys,
      kutsun sinun sieluasi:
      Nouse, ja tule minun luokseni.
      Sillä minä olen luonnon sielu,
      joka antaa elämän kaikkeudelle.
      Minusta kaikki alkaa,
      Minuun kaikki lopulta päättyy;
      ja minun kasvojeni edessä,
      jumalten ja ihmisten rakastamien kasvojeni,
      anna syvimmän jumalaisen itsesi
      kietoutua iäisyyden hurmaan.
      Anna hartauteni täyttää sydän joka iloitsee;
      sillä kaikki rakkauden ja mielihyvän teot ovat Minun ylistystäni.

Eli huomenia vaan.