Säie: Varastamisteorioista

Edellinen säie: Rehellinen kreationisti?
Seuraava säie: Mutaatioiden yleistyminen suurissa populaatioissa Re: Luomiskertomus
[Muut säikeet] [Muut uutisryhmät]
Newsgroups: sfnet.keskustelu.evoluutio
Subject: Re: Varastamisteorioista
From: magi AT iki PISTE fi (Marko Grönroos)
Date: 28 Jul 2000 12:57:07 +0300

Vastaillaan nyt sitten kun pitää odotella teen jäähtymistä...

perttiko AT hotmail PISTE com writes:
> Kuten olen aiemmin todennut evoluutioteoria perusolemukseltaan on
> ns. kähvellysteoria. Siihen perustuu sen suosio erityisesti päättäjien
> ja eliitin keskuudessa. Helppo raha ja tilaisuus varastamiseen
> houkuttaa näitä ryhmiä niin, etteivät voi vastustaa kiusausta. Sitten
> on keksittävä teoria sen selittänmiseksi, ettei jää kiinni.

Evoluutioteoriaan perustuva etologia kykenee _selittämään_ ihmisen
itsekkään toiminnan. Faktuaalisista asioista ei kuitenkaan voi tehdä
normatiivisiä johtopäätöksiä (nk. naturalistinen virhepäätelmä), joten
valtaapitävät eivät mitenkään kykene käyttämään evoluutioteoriaa
selityksenä rikkeilleen. Lisäksi, valtaapitävät lienevät varastaneet
alamaisiltaan jo tuhansia vuosia ennen Darwinia.

> Satoja miljaredja huoippuosaaja ryhmille (Pitkäaikaistyötöömät,
> kansaneläkeläiset, toimeentuloasiakkaat, psyykepotilaat,
> vammaiset... ) kuuluvia rahoja

Näkemyksesi sanasta "huippuosaaja" lienee varmaan mielenkiintoinen.

> on käytetty vain sen todistamiseksi, ettei varkaudesta jää kiinni ja
> kaikki ponnistelut ovat menneet hukkaan. Huolimatta siitä, että
> kaikki mediat on valjastettu tähän tarkoitukseen, viesti ei mene
> perille. Varastamista ei voi tehdä tyhjäksi, kun se on
> tapahtanut. Se on tosiasia ja enää voidaan vain odottaa kristinuskon
> poliisin tuloa ja varkaiden saattamista rautoihin ja oikeuden eteen.

Ottaen huomioon tämän (sinällään varsin oudon) kytkennän oikeiston ja
kristinuskon välillä, voinemme arvioida, että mikäli tämä kristillinen
oikeisto pääsee valtaan, tuet mainitsemillesi ryhmille lakkautetaan
pysyvästi. Sen sijaan epäkristillinen, materialistinen
vasemmistolaisuus tukee mainitsemiasi "huippuosaajaryhmiä" paljonkin.

Newsgroups: sfnet.keskustelu.evoluutio
From: magi AT iki PISTE fi (Marko Grönroos)
Date: 28 Jul 2000 22:37:24 +0300

perttiko AT hotmail PISTE com writes:
> Evoluution suosio, kuten totesin perustuu siihen, että rangaistuksen
> pelko, joka on meidän jokaisen sielussa täytyy häivyttää pois.

Vai että tälläisiä näkemyksiä teillä. Siitä sitten vaan todistelemaan.

> Evoluution tarkoituksena on todistaa, ettei ole ylempää tahoa
> ja ihmiset eivät joutdu vastuuseen teoistaan.

Ihmiset ovat aina vastuussa teoistaan, mikäli he ottavat vastuuta tai
muut ihmiset asettavat heille vastuuta. Myös ateistisissa yhteisöissä
(kuten yhdistyksissä) näin on tehty. Ei vastuuseen jumalia tarvita; se
on ihan ihmistenvälinen sosiaalinen ilmiö.

(Evoluutiolla muuten ei itsellään ole mitään tarkoitusta. ;-) )

> Se, että on varastettu kauan ennen kuin evoluutio teoria on
> kehitetty on totta, mutta krsitinusko toi tähän valtavan
> mullistuksen esim. orjuuden lopettamalla.
> Jeesus Nasaretilaisen ansiota on, että meillä ei ole orjuutta, on
> kansakoulu palvelut jne.

Höpöhöpö. Näytäppä se kohta Raamatusta tai kristinuskon historiasta,
jossa kristinusko olisi "lopettanut orjuuden". Päinvastoin, Raamatun
teksteillä on orjuutta perusteltu viimeiset 3000 vuotta.

            3. Moos. 25:44-46 "Mutta orjasi ja orjattaresi, jotka hankit
            itsellesi, ostakaa kansoista, jotka asuvat teidän ympärillänne
            .. Ja jättäkää ne jälkeenne perinnöksi lapsillenne, pysyväksi
            perintöomaisuudeksi; niitä saatte pitää ainaisesti orjinanne."

            5. Moos. 15:17 ".. niin ota naskali ja pistä se hänen korvansa
            läpi oveen; olkoon hän sitten sinun orjasi ainiaan. Samoin tee
            myös orjattarellesi."

            1. Moos. 9:25 "Niin hän sanoi: Kirottu olkoon Kanaan, olkoon hän
            veljiensä orjain orja."

            2. Moos. 21:2 "Jos sinä ostat hebrealaisen orjan, niin hän
            palvelkoon kuusi vuotta, mutta seitsemäntenä hän pääsköön vapaaksi
            maksutta."

            2. Moos. 21:7 "Jos joku myy tyttärensä orjaksi, älköön tämä pääskö
            vapaaksi, niinkuin miesorjat pääsevät."

            2. Moos. 21:20-21 "Jos joku lyö orjaansa tai orjatartaan sauvalla,
            niin että tämä kuolee hänen käsiinsä, niin häntä
            rangaistakoon. Mutta jos se elää päivän tai kaksi, niin älköön
            lyöjää rangaistako, sillä se on hänen omaa rahaansa."

            Tiit. 2:9 "Kehoita palvelijoita olemaan isännilleen kaikessa
            alamaisia, heille mieliksi, etteivät vastustele."

            1. Piet. 2:18-19 "Palvelijat, olkaa kaikella pelolla isännillenne
            alamaiset, ei ainoastaan hyville ja lempeille, vaan
            nurjillekin. Sillä se on armoa, että joku omantunnon tähden
            Jumalan edessä kestää vaivoja, syyttömästi kärsien."

            Jooel 3:8 "Minä myyn teidän poikianne ja tyttäriänne Juudan
            poikien käsiin, ja he myyvät ne sabalaisille, kaukaiselle
            kansalle. Sillä Herra on puhunut."

            Luuk. 12:47 (Jeesus puhuu) "Ja sitä palvelijaa, joka tiesi
            herransa tahdon, mutta ei tehnyt valmistuksia eikä toiminut hänen
            tahtonsa mukaan, rangaistaan monilla lyönneillä."

Kts. http://homepages.go.com/homepages/m/i/k/mike_shr1/slavery/