Newsgroups: sfnet.harrastus.valokuvaus
Subject: Re: NY-Camera ?
From: magi AT iki PISTE fi (Marko Grönroos)
Date: 13 Jan 2001 14:29:27 +0200

Marko Björkroth <mbjorkro AT cc PISTE hut PISTE fi> writes:
> Parhaimmillaankin toimitus on kestänyt lähes 2 viikkoa, vaikka
> webbisivulla lupaillaan toimitusta n. viikossa.

Se weppisivuilla luvattu toimitusaika oli muotoiltu jotenkin että:
"Euroopassa 7 arkipäivää, paitsi maihin kaukana pohjoisessa ja
etelässä." Suomi on jotakuinkin pohjoisin Euroopan valtio.

Itselläni kesti 1½ ja 2½ viikkoa kun viime keväänä tilasin.

> Sama vika, luvatut toimitusajat saa keskimäärin kertoa kolmella, on
> kyllä ollut kaikissa muissakin webbikaupoissa.

Olikos se nyt technikdirektissä kun ei edes luvattu mitään
toimitusaikoja. Sain käsityksen että 4-6 viikkoa, paitsi
luottokoiralla 3 päivää.

> Tilauksia tehdessä kannattaa pyytää pakkaamaan tavarat kunnolla.
> Vaihtoivat kyllä kiltisti postissa särkyneet, mutta olisi siinä kuukausi
> säästynyt, jos pakkaus olisi alunalkaen ollut asiallinen eikä mikään
> ensimmäisenä käteen osunut vanha filmiloota.

Minulla olivat pakanneet tilaamani virtalähteen vähän liiankin hyvin,
tilavuudeltaan n. 10x liian isoon pahvilaatikkoon, jolloin meni 120mk
postikuluihin. Paketin koosta ja postikuluista voi kannattaa kysyä
etukäteen, jos tilaa jotain pientä.

Newsgroups: sfnet.harrastus.valokuvaus
From: magi AT iki PISTE fi (Marko Grönroos)
Date: 17 Jan 2001 00:40:58 +0200

Marko Björkroth <mbjorkro AT cc PISTE hut PISTE fi> writes:
> TOIMITUSAIKA
> Saksa 48 tuntia
> Europpa 5 - 7 päivää
> Muut maat 8 - 14 päivää

Englanninkielisissä toimitusehdoissa lukee:

            48- hours delivery date only in Germany
            Delivery date: 5 - 7 days (to European countries)
            For countries more south or north delivery will be 8 to 14 days.

Mitä ne tuolla sitten ikinä tarkoittavatkin.

-- (replace <at> with @)
-- Paradoxes are the source of wisdom and the end of truth

Edellinen säie: Leitz C2500
Seuraava säie: Gallup! -mitä kuvasit viimeksi?
[Muut säikeet] [Muut uutisryhmät]