Newsgroups: sfnet.harrastus.valokuvaus
Subject: Re: Linssinhuoltoa
From: magi AT iki PISTE fi (Marko Grönroos)
Date: 10 Jan 2001 02:58:55 +0200

Matti Etelapera <matson AT mail PISTE student PISTE oulu PISTE fi> writes:
> Muutama objektiivini on kerännyt taivalluksensa aikana linssipinnoilleen
> pölyä ja sekös harmittaa. Hieman tapauksesta riippuen hiukkasia ei ole
> yksi tai kaksi, vaan lukemattoman paljon. Kuvissa ilmiön huomaa
> etenkin alttiutena ikäville vastavaloefekteille.
>
> Mikäli joku lukijoista on puhdistanut pölyjä objektiiviensa sisältä, otan
> mielelläni vinkkejä vastaan. Huoltoon en laseja vie.

En asiaa paljoakaan tunne, mutta minua hieman ihmetyttää tämä, että
miten objektiivien sisään on voinut pölyä edes päästä? Eikös ne
yleensä ole aika harvinaisen tiiviisti suljettuja vempeleitä?

--
-- Marko Grönroos, magi AT iki PISTE fi (http://www.iki.fi/magi/)
-- Paradoxes are the source of truth and the end of wisdom

Edellinen säie: TalviDigiKuvaus
Seuraava säie: Valokuvien hinnoittelu
[Muut säikeet] [Muut uutisryhmät]