Newsgroups: sfnet.harrastus.valokuvaus
Subject: Re: Filmipurkit hyötykäyttöön?
From: magi AT iki PISTE fi (Marko Grönroos)
Date: 09 Jul 2000 12:24:54 +0300

"yake" <yake AT kopteri PISTE net> writes:
> Tyhjiä filmipurkki läjiä siellä täällä... onko kukaan keksiny jatkokäyttöä
> purkeille?

Itse olen joskus kauan sitten käyttänyt niitä vesijäähdytteisten
vastusten tekemiseen, jos olen tarvinnut johonkin viritelmään
suuritehoista vastusta tilapäisesti. Pieni 0.25W vastus (tai sarjaan
tai rinnan kytketty ryväs) vaan purkkiin sisään, parin reijän läpi
läpiviennit, vettä purkkiin, korkki kiinni ja avot - vastuksen
tehosieto kasvaa suureksi. Tosin käyttöaika on aika lyhyt (siitä
muodostuu jotain mönjää purkkiin ja vesi haihtuu vähitellen aukoista).

Edellinen säie: Photoshop-vinkkejä kaivataan
Seuraava säie: Digikameraa ostamassa
[Muut säikeet] [Muut uutisryhmät]