Newsgroups: sfnet.harrastus.valokuvaus
Subject: Re: Pitkän matkan kuvausta
From: magi AT iki PISTE fi (Marko Grönroos)
Date: 01 Jul 2000 15:56:47 +0300

"Mikko Järvikivi" <mikko PISTE jarvikivi AT hut PISTE fi> writes:

> En valitettavasti osaa auttaa, mutta on aivan pakko kysyä että mistä moisen
> kaukoputken olet löytänyt?? Canonillakin pisin putki mitä olen nähnyt on
> 1200mm ja silläkin hintaa käsittääkseni noin puoli megamarkkaa.

Tuommoisen tähtikaukoputken saa muutamalla tonnilla. Kovin hyvä aukko
niissä ei yleensä ole (siitä sitten saakin maksaa
mansikoita). Halvemmissa putkissa kameran kiinnitys voi kyllä olla
hankala juttu.

Vaikkapa tuolta Helsingistä, Ursan tähtitornista (siinä rannalla mäen
päällä) taitaa olla jonkinlainen merinäköala muistaakseni, ja millejä
kaukoputkesta löytynee jotain 2000mm. Se linssiputki tosin on vähän
arvokkaammasta päästä, mutta valovoimaltaankin paremman peiliputken
saanee alle parillä kymppidonalla.

Edellinen säie: (digi)valokuvauksen sietämätön vaikeus.
Seuraava säie: Photoshop-vinkkejä kaivataan
[Muut säikeet] [Muut uutisryhmät]