USENET News sfnet.harrastus.valokuvaus

Säie: Virtajohto Kodak 210 Plus-digitaalikameraan

Seuraava säie: Kamera netin kautta ?
[Muut säikeet] [Muut uutisryhmät]
Newsgroups: sfnet.harrastus.valokuvaus
Subject: Re: Virtajohto Kodak 210 Plus-digitaalikameraan
From: magi AT iki PISTE fi (Marko Grönroos)
Date: 17 Apr 2000 11:55:32 +0300

In article <8dcskd$6c1$1 AT news PISTE kolumbus PISTE fi>, "A.Kotalampi"
   <k PISTE ata AT kolumbus PISTE fi> wrote:
> Onko kenelläkään tietoa, missä osoitteessa on Kodakin maahantuoja
> Suomessa?
> Olen laittanut mailia joihinkin osoitteisiin, mitä olen löytänyt, vaan ei
> ole vastattu.

Itselläni on hieman sama ongelma, kun tilasin tässä Casio QV-3000:n,
jossa ei paketissa ole mukana virtajohtoa (plus muuntajaa). Casion oma
virtalähde maksaa kuulemma n. 190-250 markkaa.

Kameran kyljessä oleva reika on kuitenkin ilmeisesti ihan tavallinen
6V reikä. Semmoisia virtalähteitä löytynee muutamalla kympillä
mistävaan liikkeestä, ja itsellänikin on eri laitteiden mukana
tulleita erijännitteisiä tasavirtalähteitä iso pino kaapissa (tosin
juuri 6V en ole vielä löytänyt).

Ei kait tuollainen kameran haluama tasasähkö voi olla mitenkään
"maagista"? Luulisi että kuusi volttia on kuusi volttia vaikka voissa
paistaisi.