From: Marko Gronroos <magi AT iki PISTE fi>
Newsgroups: sfnet.atk.linux
Subject: Re: OpenOfficen käynnistyminen?
Date: 19 Apr 2004 01:58:14 +0300

Tuomo N <tnummela AT POISTA PISTE kolumbus PISTE fi PISTE invalid> writes:
> Tällä hetkellä Openofficen käynnistys kestää 22 sek (kellotettu) ja kone on
> 900 MHz AMD.
> Ennen OpenOfficen uudelleen asennusta käynnistys kesti arviolta yli 120 sek.

Jotenkin oudon pitkiä aikoja.

333 MHz AMD / 256 MB (Debian): 16 sekuntia (ssh:lla verkon läpi etä-X)
1,3 MHz Celeron / 385 MB (Mandrake): 14 sekuntia (ssh:lla verkon läpi etä-X)
2,53 GHz P4 / 512 MB (Red Hat 9): 10 sekuntia

(OOo 1.1.1 swriter) Tosin vähän saattoi vielä olla cachessä.

Eipä tuo vieläkään ole mikään ihana nopeus, mutta siedettävä. OOo
1.1.x:n käynnistys on melko lailla nopeutunut 1.0:aan nähden.

Yksi minkä olen huomannut vaikuttavan, on että kone on kiinni
(nopeassa) verkossa. Joillain X-ohjelmilla, ainakin OOo:lla, on outo
taipumus tehdä käynnistyessään nimipalvelukyselyjä (tms), joissa
timeout on 30 sekuntia (tai pidempi).

Windows-vertailuissa kannattaa tietty varmistaa, ettei Word ole
esiladattuna tai cachessä...

Edellinen säie: Tärkeä OpenOffice-tiedosto katosi
Seuraava säie: Fedora Core 2 suomeksi
[Muut säikeet] [Muut uutisryhmät]

Marko Grönroos (magi@iki.fi).