From: Marko Gronroos <magi AT iki PISTE fi>
Newsgroups: sfnet.atk.linux
Subject: Re: Importointi Oofficeen
Date: 29 Nov 2003 03:27:03 +0200

obix <obix AT multi PISTE fi> writes:
> Kiitokset sokean auttamisesta:) Pitäis vissiin pitää vähän taukoa.
>
> Juu se malli oli vähän sinnepäin..tuossa menee pää sekaisin noissa
> riveissä kun niitä on tässä mun jutussa lähes 10k..ja lisää tulee joka
> tunti 1086 riviä. Sarakkeita on toistakymmentä.

Pienenä varoituksena, että OO:ssa on rajoitus, että taulukossa voi
olla vain 32000 riviä. Aika hassun pieni raja kyllä ja on tullut
joissain jutuissa jo vastaan. En tiedä saako sitä mitenkään
suuremmaksi.

From: Marko Gronroos <magi AT iki PISTE fi>
Newsgroups: sfnet.atk.linux
Date: 29 Nov 2003 13:38:42 +0200

> Rajoitin tuota näytteenottoa hiukan pienemmäksi ja saan sopimaan
> taulukkoon koko vuorokauden tulokset. Tiedosto tyhjenee tämän
> jälkeen automaattisesti ja aloittaa alusta. Kyse oli semmoisesta
> mittauksien analysoinnista ja halusin tehdä kraahvisen tulosteen
> arvoista ja poikkeamista.

Jos haluaa piirtää käppyröitä, kannattaa myös harkita Gnuplotin
käyttöä. Sille saa kätevästi streamattua dataa ohjelmasta ja
tulosteenkin (kuvan) voi lennosta ohjata tiedostoon, joten koko homman
voi tehdä täysin automaattiseksi. Olen itse käyttänyt sitä erittäin
paljon tieteellisen datan visualisoinnissa. Esim.

            http://www.iki.fi/magi/ohjelmointi/kauditor/screenshots.html

Mukaan voi sitten vielä liittää kaavasta laskettujakin käppyröitä ja
Gnuplotissa on käyränsovitustakin (Monte Carlo -menetelmällä). Aika
monipuolinen softa.

Edellinen säie: Power off Mandrake 9.1.
Seuraava säie: OO 1.1 ja Soikko toimimaan?
[Muut säikeet] [Muut uutisryhmät]