From: Marko Gronroos <magi AT iki PISTE fi>
Newsgroups: sfnet.atk.linux
Subject: Re: OpenOffice ja doc-tiedostojen kuvat
Date: 02 Nov 2003 19:11:49 +0200

beelzebub AT mbnet PISTE fi (T K) writes:
> Eli ongelma on MS Officen doc-tiedostojen avaaminen OO:ssa, kuvat kun
> ovat sitten missä sattuu, joku ongelma kai kuvien "ankkuroinnissa".
> Siis saako noita aukeamaan oikein?

Ongelma voi olla ihan siinä, että fontit ovat aavistuksen erit,
jolloin tekstin jakautuminen sivuille menee hieman eri tavalla ->
kuvat hyppäävät minne sattuvat.

Sekä Wordissä että OpenOffice Writerissä on tarkalleen yhtä vaikeaa
saada kuvia menemään nätisti.

Mutta tuo OO:n fonttiongelma on muutenkin aika paha ja aiheuttaa
suurimmat yhteensopivuusongelmat Wordin kanssa. En tosin tiedä onko
tätä ongelmaa OO:n Windows-versiossa, sillä siellä OO varmaankin (?)
käyttää Windowsin fontteja, ei omiaan. OO-tiedostojen siirtäminen
kahden eri Linuxinkin välillä on yleensä totaalinen katastrofi. Ainoa
mikä auttaa on se, että jättää kaikkiin tekstikenttiin (taulukot,
kuvat) riittävästi tilaa tekstille tai tekee niistä automaattisesti
skaalautuvia tekstin mukaan, silloin kun mahdollista.

From: Marko Gronroos <magi AT iki PISTE fi>
Newsgroups: sfnet.atk.linux
Date: 03 Nov 2003 07:50:54 +0200

hanta <hanta AT aktivist PISTE fi> writes:

> ai, tähän en olekaan vielä törmännyt. päättötyöni tein siten,
> että siirtelin dokua windows ja linux koneiden välillä päivittäin,
> eikä mitään ongelmia ilmennyt. lienee siis kaksi linuxia kinkkisempi
> homma.

Joono, noi fontithan siihen vaikuttavat. Sulla sitten Linuxissa hyvät
fontit; vaihtelevat distrosta toiseen jonkin verran. Minulla ongelmia
tulee Red Hat 9:n ja Mandrake 9.1:n välillä. Myös Windowsissa tehdyt
dokumentit näkyvät minulla aika huonosti.

Olen kyllä asentanut Windowsin fontit OO:hon Linuxissa, muttei ole
tuntunut auttavan, mikä on hieman outoa.

Onneksi tuo ongelma on sellainen, ettei se tuhoa dokumenteista mitään;
takaisin siirrettäessä fontit ovat taas oikein.

Edellinen säie: OpenOfficen otsikkonumerointi?
Seuraava säie: Kunnon uninstallia linuxissa tai unixeissa?
[Muut säikeet] [Muut uutisryhmät]