From: Marko Gronroos <magi AT iki PISTE fi>
Newsgroups: sfnet.atk.linux
Subject: Re: Linux hidastaa verkkoa
Date: 13 Jun 2003 16:42:22 +0300

"Jari Laaninen" <laama AT mbnet PISTE fi> writes:
> Asun tampereella opiskelija-asunnossa ja minulla on asunnossani kiinteä
> internetyhteys. Ennen verkon jakamista toisille koneille hoiti Win 2000 kone
> ja latausnopeus suomesta oli noin 800 kt/s.
>
> Nyt rakensin anopin vanhasta P100/16MB palomuurikoneen. Koneessa on kiinni
> sama 100 meganen verkkokortti mikä ennen jakoin yhteyksiä windows koneessa.
> Lisäksi sama 10 meganen kortti jakaa yhteyden kotiverkkoon. Kuitenkin
> latausnopeus on pudonnut tuonne 7 kt/s kohdalle, eli miltei modeemin
> tasolle.

Itselläni on vastaavankaltainen verkkoyhteys. Kotipalvelin/reititinkone
90MHz Pentium, Debian Linux 2.2+päivitykset, kernel 2.4.3. Kaksi
10Mbps verkkokorttia, lisäksi sisäverkossa 10Mbps hubi, joka jakaa
yhteyden kolmelle koneelle.

Toimii hyvin. 800kB/s en ole tainnut tuolla saada, ehkä jotain 700
parhaimmillaan.

> Missä mahtaa olla vikaa??? Eikö wanha pentti todellakaan jaksa jakaa
> paketteja? Yritin kerran ristiinkytketyllä kaapelilla suoraan
> koneiden välillä, mutta ei nopeus siitä yhtään noussut.

Sulla on jossain jotain pahasti vialla. Analysoi ongelmaa
tarkistelemalla juttuja ristiin, jne.

Edellinen säie: Turun paperi
Seuraava säie: OpenOffice.org 1.1 rc1
[Muut säikeet] [Muut uutisryhmät]