From: magi AT POISTA_TAMA_KENTTA PISTE iki PISTE fi (Marko Grönroos)
Newsgroups: sfnet.atk.linux
Subject: Re: Läppäriä tekisi mieli, mutta
Date: 17 Feb 2003 17:06:16 +0200

Paavo Karvonen <paavo PISTE karvonen AT iki PISTE fi> writes:

> Mikä oli silloinen kauppanimi? (näkyy olevan listoilla eri merkkejä)

Ainakaan aivan sama kone ei enää ole myynnissä. Voisi kuitenkin olla
luultavaa, että käyttävät edelleen samaa laitevalmistajaa. Nykyisten
tarjolla olevien speksit ovat melko erilaiset, LCD-näyttöä
lukuunottamatta. Suoritinkin on Mobile-mallinen, toisin kuin tässä.

Merkki on DataBest ACY23. Tuo ACY23 on koneen "oikea" merkki, mutta
alkuperäistä valmistajaa ei ole merkitty koneeseen minnekään. Näitä
on kuitenkin myyty maailmalla varsin monen merkin alla.

Mutta oleellisinta, jos kukaan aikoo DataBestistä ostaa yhtikäs
mitään, on että varmistuu lafkan asenteesta Linuxiin. Jos se on
edelleen sama kuin viime vuonna, eli katsovat että Linuxin asennus
koneeseen rikkoo sen, kannattaa etsiä muualta.

Ja jos ostaa koneen postimyynnistä, sitä saa lain mukaan kokeilla 14
päivää. Laki puhuu siitä, että tuotetta pitää voida testata kuten
myymälässä, mutta tuotetta ei "saa ottaa käyttöön". Minusta
käyttöjärjestelmän saa siten asentaa, koska muuten laitetta ei voi
kokeilla, mutta esim. DVD-aseman regionia ei ehkä kannata asettaa
ennen kuin on varma että haluaa koneen. Asia kannattaa myös kysyä
etukäteen SELVÄSTI, koska muuten firma voi alkaa vittuilemaan.

Kannattaa myös huomata, että firmasta luultavasti ei anneta *mitään*
mainintaa että laite mitenkään toimisi Linuxin kanssa, koska tällöin
he ottaisivat siitä vastuuta. Varoitan tosiaan että se niiden asenne
oli todella vastenmielinen, enkä todellakaan voi suositella ketään
olemaan missään tekemisissä sellaisen yrityksen kanssa.

Edellinen säie: Läppäriä tekisi mieli, mutta se
Seuraava säie: Läppäriä_tekisi_mieli,_mutta_se_oem-sälä...
[Muut säikeet] [Muut uutisryhmät]